Innowacje wyrastają jak spod ziemi

Z włóknem kokosowym, mikroorganizmami, lawą wulkaniczną, o  przedłużonym działaniu albo znacznie lżejsze niż produkty konkurencji – producenci prześcigają się we wprowadzaniu rozwiązań, które wyróżnią ich asortyment z szerokiej oferty dostępnych na rynku podłoży. Czym będą próbowali zaskoczyć klientów w przyszłości?

Tekst: Michał Gradowski

Rynek podłoży ogrodniczych rozwija się w Europie od lat 50. minionego wieku. I od tego czasu jest to jeden z najważniejszych segmentów w całej branży ogrodniczej. Znaczne wzrosty sprzedaży w tej kategorii produktowej można zaobserwować od kilkunastu lat także w Polsce. Wraz ze wzrostem popytu na rośliny uprawiane w domach, na balkonach i w ogrodzie konsumenci coraz większą wagę przywiązują do podłoża. Rośnie liczba miłośników zieleni, dla których jasnym jest, że szczególnie w początkowym etapie rozwoju rośliny odpowiedni skład, jakość czy odczyn pH podłoża często decydują o wzroście i ewentualnym kwitnieniu zakupionej rośliny.
Producenci, dostosowując swoją ofertę do coraz większych potrzeb konsumentów, od kilku lat sukcesywnie poszerzają asortyment. – Jeszcze kilka lat temu oferta, by była atrakcyjna dla potencjalnego klienta, musiała zawierać kilka produktów – podłoże uniwersalne, do roślin zielonych, kwitnących i paproci. Obecnie na nasz asortyment dla hobbystów składa się 14 różnych podłoży – mówi Wojciech Grabowski, dyrektor ds. handlowych w firmie Hydrokomplet.
Nowe dodatki

Sytuacja na rynku podłoży w ciągu ostatniej dekady diametralne się zmieniła. Znacząco wzrosła zarówno dostępność różnych rodzajów podłoży w punktach detalicznych, jak i szerokość oferty producentów. Coraz większa podaż w tej kategorii skłania ich do poszukiwania nowych rozwiązań i wprowadzania do składu podłoży nowych składników. – Klienci stają się coraz bardziej świadomi i wymagający, oczekują od producentów podłoży perfekcyjnie opracowanych receptur z wysokiej jakości torfu – mówi Szymon Sypniewski, konsultant produkowanych przez Comeco marek Polbalt i Botanica Professional. – W związku z tym każdy liczący się gracz na rynku podłoży hobbystycznych będzie chciał wprowadzić do swojej oferty innowacyjny produkt. Dodatki w postaci włókna kokosowego, włókna drzewnego czy keramzytu to wciąż pewnego rodzaju nowość na polskim rynku. Należy więc spodziewać się, że w najbliższym sezonie pojawią się ciekawe propozycje podłoży ogrodniczych z zastosowaniem tych dodatków – dodaje.
Marcin Barbach, dyrektor Compo Consumer: – Wśród popularnych dodatków do podłoży królują różnego rodzaju hydro-żele, glinki zatrzymujące wodę, popularne są aktywatory korzeni, piaski kwarcowe oraz perlit lub keramzyt. Jednak podstawą nadal jest właściwie dobrany i odpowiednio zmieszany torf prawidłowej frakcji i kwasowości, zarówno niski, jak i wysoki.

 


Marcin Barbach
,dyrektor Compo Consumer

Nowością, jaką wprowadza do swojej oferty Compo zarówno w Polsce, jak i w całej Europie, jest Uniwersalne podłoże Super Lekkie. Dzięki innowacyjnej technologii firmy Compo jest ono o ok. 50 proc. lżejsze od innych podłoży. Idealnie dobrany skład pozwolił nam na zachowanie bardzo wysokiej jakości, wydajności i użyteczności tego nowoczesnego produktu. Uniwersalne podłoże Super Lekkie przeznaczone jest do wszystkich roślin domowych, balkonowych i ogrodowych. Dzięki zawartości perlitu podłoże to posiada „przewiewną” strukturę oraz zapewnia nawożenie roślin do kilku tygodni po posadzeniu. Kompaktowa forma opakowania oraz uchwyt i wygodne zamknięcie ułatwiają natomiast transport i gwarantują wygodę stosowania.

 

 

 

 

Cały tekst w dodatku: Grunt to biznes

REKLAMA